Nazwa: (Iosif Stalin) IS-1
Typ: czołg cięzki
Kraj pochodzenia: ZSRR
Rok produkcji: 1943
Wysokość: 2,74 m
Długość: 6,6 m (8,56 m z działem)
Szerokość: 3,7 m
Waga: 43,5 T
Pancerz: Od 30 do 120 mm
Silnik: V2-IS benzyna 12-cylindrowy 2368 cu in/39 litra
Moc: 520 KM
Moc/Masa: 11,11 KM/t
Prędkość: 37 km/h
Zasięg: 150 km
Uzbrojenie: Główne: 1 x 85 mm (3,35 cala) D5T
Dodatkowe:: 3 x 7,62 mm (0,3 cala) karabiny maszynowe DT
Wyprodukowano: 207 sztuk
(Iosif Stalin) IS-1 to dziecko KV-85
(Iosif Stalin) IS-1 powstał na podstawie licznych testów i projektów KV-1. Nawet w jego szybszej wersji, KV-1S, nie oferuje większej możliwości bojowej niż T-34, a kosztuje znacznie więcej i a jego produkcja jest znacznie bardziej skomplikowana. Stalin prawie anulował cała produkcje w 1943 roku, ale, w tym roku, można było zobaczyć śmiercionośne Panthery i Tigery. Czołgi ciężkie musiały ulec modernizacji, zarówno w zakresie pancerza jak i siły ognia, aby poradzić sobie z nowymi zagrożeniami. W marcu 1943 roku dokonano przezbrojenia wszystkich czołgów frontowych. Jedno z dział przeznaczonych do tego było z grubsza podobne do działa AA w wykonaniu niemieckiej myśli technicznej 88 mm (3,46 cala), z których jeden z niemieckich czołgów został zdobyty i poddany dokładnemu przeanalizowaniu . Stworzyło to prowizoryczny KV-85 ciężki czołg, produkowany w ograniczonej liczbie (143 maszyn). Ten pojazd ustanowił ścięzke dla dalszych ulepszeń, jest podstawą drugiego "Iosif Stalin" z serii. KV-85 z nową wieżyczka dobrze dostosowaną do nowych luf, może pomieścić trzy osoby, ale kadłub pozostał w zasadzie taki sam jak w KV-1.
Program KV-13
Projekt KV-13 został wprowadzony przez SKB-2, biuro projektowe Zakładu Czelabińsk Kirov, już pod koniec 1941 roku. Próbowali stworzyć "uniwersalny Czołg", połączenie z KV-1 i T-34, co nastąpiło w prototypie Obyekt 233 testowanego na wiosnę 1942 roku. Czołg został ostatecznie odrzucony, jako zawodny, ze zbyt słabym pancerzem i, że dwie osoby z załogi mieściły się w wieżyczce. Jednak program KV-13 doprowadził do dwóch innych modyfikowanych prototypów, które służą do testowania nowego programu IS-85 od początku 1943 roku.
IS-85, projekt
Nowy IS-85 był wyposażony w nachyloną konstrukcje kadłuba bezpośrednio inspirowaną przez KV-13. Ten układ był tak zaprojektowany aby odbić lub powstrzymać strzały ze wszystkich kątów. Jednak początkowy pancerz został zaprojektowany, aby zatrzymać tylko Panzer III 50 mm, i musiał być znacznie zmodernizowany. Głównym założeniem projektu było nie przekraczać masy pierwotnej KV-1. Nowe uzbrojenie okresowego KV-85, D-5T doskonałe działo 85 mm (3,35 cala), które miały znacznie większą siłe i początkową szybkość niż w poprzednim F-34. Wieża była taka sama jak w KV-85, mieszcząca trzech mężczyzn, dowódca (kopuła tylna, lewa strona)t. Składowania amunicji składała się z 59 85 mm (3,35 cala) pocisków i 2520 pocisków DT do karabinów maszynowych. Napęd był zasadniczo taki sam, jak ten na KV-1, z dużą szerokością Gąsienic obsługiwanych przez trzy pary rolek podwójnych. Podobnie jak w poprzednich pojazdach, dodatkowe zbiorniki paliwowe były przymocowane do tylnej części kadłuba. Silnik został zmieniony na nowy V2-to 12-cylindrowy diesel przewidującego 520 koni mechanicznych. Prędkość maksymalna wynosiła 37 km / h (23 mph) średnio i praktyczny zasięg tylko 150 km (93 mil).
Produkcja IS-1
IS-85 (Obyekt 235) prototyp rozpoczął testy udanie, ale w pośpiechu, w połowie 1943 r., a produkcja została przejęta przez Zakłąd Czelabińsk Kirov (Kirow, Ukraina). Pierwszy IS-1 (serii ostatecznej) zszedł z linii produkcyjnej w październiku 1943 r., ale produkcja została wstrzymana w styczniu 1944 roku, jako IS-1 został szybko zastąpiony przez nowocześniejszy IS-2. Ze względu na to tylko od 200 do 207 sztuk zostało wyprodukowane. Jednak to znaczną poprawa w stosunku do poprzedniego KV-85 oraz T-34/76. IS-1 również testowany z nowy 100 mm (3,94 cala) działem i poszedł do testów porównawczych z IS-122, które wypadły korzystnie dla tych ostatnich. Nowy-19 122 mm (4,80 cala) kalibru miał cios, aby przebić pancerz Tigera, w miejscu o średniej grubości.
IS-1 w akcji
Pierwszym z nich jest-1s dostarczone zostały i wydane pułkowi Czołgów Ciężkich Gwardii. Po ciężkich walk IS-85 został wydany do 1, 8 i 13. Pułki Czołgów Ciężkich Gwardii na Ukrainie. Tutaj były mocno zaangażowane w początku 1944 roku w Starokonstantinov, Korsun-Shevshenkovskiy i Fastov West Station Kijowa. Później najbardziej były widoczne podczas powstania na Słowacji.
Potrzebujesz mobilnej stacji paliw dla swojej floty samochodowej? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie - nasza mobilna stacja paliw! Nasza stacja paliw jest wyposażona w najnowocześniejsze technologie, umożliwiające wygodne tankowanie paliwa w dowolnym miejscu. Nasza mobilna stacja paliw jest idealna dla firm transportowych, kurierskich i logistycznych, które chcą zwiększyć efektywność i elastyczność swojej działalności. Skorzystaj z naszej mobilnej stacji paliw i ciesz się wygodą i oszczędnością czasu!
OdpowiedzUsuńNasze zbiorniki naziemne są doskonałym rozwiązaniem dla firm, które potrzebują bezpiecznego magazynowania paliwa na powierzchni. Zbiorniki te są łatwe w instalacji i konserwacji, a ich trwała konstrukcja gwarantuje długotrwałe użytkowanie. Oferujemy szeroki wybór pojemności, które można dostosować do specyficznych potrzeb Twojej firmy.
OdpowiedzUsuń