Typ: samochód pancerny
Kraj pochodzenia: ZSRR
Rok produkcji: 1934-37
Wysokość: 2.24 m
Długość: 3.75 m
Szerokość: 1,68 m
Waga: 2 T
Pancerz: od 4 do 6 mm
Silnik: 4-cyl petrol GAZ A
Moc: 42 KM
Moc/Masa: 9.95 KM/t
Prędkość: 40 km/h
Zasięg: 200 km
Uzbrojenie: Główne: DT karabin maszynowy 7,62 mm (0,3 cala), 1323 pociski
Wyprodukowano: około 400 sztuk
Załoga: 4 osoby (kierowca, dowódca, strzelec)
Jak FAI wyparł D8 i D12
31 maja 1929 roku wyprodukowano kilka samochodów pancernych na licencji forda i podwoziu forda AA. Miał powstać lekki samochód pancerny, okazał się on jednak ciasny, mały i krępy, brakowało mu szybkości i możliwości jazdy w trudnym terenie. To były właśnie prototypy D8 i D12, które zostały wyparte przez FAI i pożniejszego FAI M
Nowy model nazwany na cześć forda Izhorskiy był zdłuższy, solidniejszy przez co można było zamontować obrotową wieżyczke, posiadał dwie dodatkowe osłony dla kierowcy i dowódcy. Posiadały kauczukowe koła, co oznaczało, że mogły dalej się poruszać pomimo postrzału w koło, co było dużym plusem. Niestety, podwozie produkowane seryjnie, dla standardowych samochodów nie zawsze wytrzymało cięząr pancerze i siłe ognia wroga na polu walki, co znacznie obniża jego ocene ogolną.
FAI był typowym samobieżnym lekko opancerzonym stanowiskiem strzeleckim dla karabinu 7,72 mm (0,3 cala) i stanowił łatwy kąsek dla wszystkich na polu walki, przez co wiele pojazdów nie zachowało się do dzisiejszych czasów, ale jednego z nich możemy oglądać w muzeum w ,.
Jest to pojazd przejety w czasie Powstania Warszawskiego przez Powstańców
Jak FAI wyparł D8 i D12
31 maja 1929 roku wyprodukowano kilka samochodów pancernych na licencji forda i podwoziu forda AA. Miał powstać lekki samochód pancerny, okazał się on jednak ciasny, mały i krępy, brakowało mu szybkości i możliwości jazdy w trudnym terenie. To były właśnie prototypy D8 i D12, które zostały wyparte przez FAI i pożniejszego FAI M
Nowy model nazwany na cześć forda Izhorskiy był zdłuższy, solidniejszy przez co można było zamontować obrotową wieżyczke, posiadał dwie dodatkowe osłony dla kierowcy i dowódcy. Posiadały kauczukowe koła, co oznaczało, że mogły dalej się poruszać pomimo postrzału w koło, co było dużym plusem. Niestety, podwozie produkowane seryjnie, dla standardowych samochodów nie zawsze wytrzymało cięząr pancerze i siłe ognia wroga na polu walki, co znacznie obniża jego ocene ogolną.
FAI był typowym samobieżnym lekko opancerzonym stanowiskiem strzeleckim dla karabinu 7,72 mm (0,3 cala) i stanowił łatwy kąsek dla wszystkich na polu walki, przez co wiele pojazdów nie zachowało się do dzisiejszych czasów, ale jednego z nich możemy oglądać w muzeum w ,.
Jest to pojazd przejety w czasie Powstania Warszawskiego przez Powstańców
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz