Nazwa: Armstrong-Withworth 1913
Kraj pochodzenia: Imperium rosyjskie, Wielka brytania
Rok produkcji: 1913/14
Wysokość: 2.40 m
Długość: 3.90 m
Szerokość: 1,70 m
Waga: 3.7 T
Pancerz: 3-7 mm
Silnik: AW 4-cylindrowy
Moc: 20 KM (15 kW) przy 2500 rpm
Moc/Masa: 5,4 KM/t
Prędkość: 45 km/h
Zasięg: 200 km
Uzbrojenie: 1 lub 2 Vickers cal 0,05 w (7,9 mm), karabiny maszynowe
Załoga: 3-4 osoby
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 36 sztuk
|
Pojazd pancerny Armstrong-Withworth 1913 |
|
Pojazd pancerny Armstrong-Withworth 1913 |
Był to jeden z pierwszych rosyjskich wozów pancernych. I nie powinno chyba nikogo zdziwić, że jest na jego temat bardzo niewiele informacji. Dodatkowo, model ten jest często mylony z późniejszym AFSR Armstrong-Whitworth-Fiat. Prototyp był testowany juz w 1913 roku, po pomyślnie zakończonych testach postanowiono wyprodukować 36 sztuk tego pojazdu. W zasadzie pojazd ten to była pancerna wersja standardowego AW 4-cylindrowego samochodu ciężarowego. Pancerz prawdopodobnie miał grubość od 3-7 mm. Wszystkie elementy pancerza zostały przykręcone do ramy, ich konfiguracja była prosta. Koła z drewnianymi szprychami okazały sie bardzo problematyczne słabo sobie radząc w terenie.
Te samochody pancerne byly na wyposarzeniu armi od 1915r dwa lata po zbudowaniu pierwszego prototypu, po takim czasie w innym armiach były juz lepsze wozy bojowe.
|
Pojazd pancerny Armstrong-Withworth 1913 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz