Typ: samochód pancerny
Kraj pochodzenia: Republika Południowej Afryki
Rok produkcji: 1940-43
Wysokość: 2.67 m
Długość: 5.31 m
Szerokość: 2.00 m
Waga: 6.1 T
Pancerz: do 12 mm
Silnik: benzynowy Ford V8 typu Meadows EST
Moc: 85 KM (63 kW)
Moc/Masa: 13.9 KM/t
Prędkość: 80 km/h
Zasięg: 322 km
Uzbrojenie: 1 x14mm (0.5 in) Boys AT rifle, 2 x 0.303 in Vickers, 2 x 0.303 in Bren.
Załoga: 3-4 osoby
Liczba wyprodukowanych egzemplarzy: 5600 pojazdów (razem z MARMON-HERRINGTON Mk.III)
Samochód pancerny MARMON-HERRINGTON Mk.II |
Samochód pancerny MARMON-HERRINGTON Mk.II |
W 1938 roku rząd południowoafrykański zlecił rozpoczęcie prac mających na celu skonstruowanie własnego samochodu pancernego. Projekt rozwijał się powoli do czasu wybuchu II wojny światowej w 1939 roku. Pierwsze egzemplarze pojazdu gotowe były w 1940 roku. Jako, że przemysł w kraju nie był zdolny do masowej produkcji tego typu pojazdów, większość komponentów do jego produkcji była sprowadzana. Podwozia produkowane były w zakładach Ford w Kanadzie, układ przeniesienia napędu w zakładach Marmon-Herrington w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy uzbrojenie sprowadzano z Wielkiej Brytanii. W Związku Południowej Afryki produkowano jedynie płyty stalowe na opancerzenie oraz montowano pojazdy. Pierwsze samochody, oznaczane jako South African Reconnaissance Vehicle Mk I, posiadały napęd tylko na jedną oś, a ich uzbrojenie stanowiły dwa karabiny maszynowe Vickers. Pojazdy te wzięły udział w walkach we wschodniej Afryce, po czym większość wróciła do Związku Południowej
Samochód pancerny MARMON-HERRINGTON Mk.II |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz