Nazwa: Lanchester 4x2 wóz pancerny
Kraj pochodzenia: Wielka brytania
Rok produkcji: 1915-16Kraj pochodzenia: Wielka brytania
Wysokość: 2,29 m
Długość: 4,88 m
Szerokość: 1,93
Szerokość: 1,93
Waga: 4,7 T
Pancerz: ok 6-14 mm
Napęd: 6-cylindrowy,
silnik benzynowy Lanchester
silnik benzynowy Lanchester
Moc: 60 KM (45 kW)
Moc/Masa 12,8 KM/t
Prędkość: 80 km/h
Moc/Masa 12,8 KM/t
Prędkość: 80 km/h
Uzbrojenie: Vickers machine gun (wieżyczka) do 8 mm
Załoga: 3-4 osoby
Liczba egzemplarzy: 36 sztuk
W 1914 roku lanchester był najliczniejszym pojazdem w służbie angielskiej zaraz po rolls royce'u, początkowo przeznaczony był do bas lotniczych do cholowania zestrzelonych samolotów. W 1915 roku przeszedł przebudowę i znalazł sie na wyposażeniu 3 szwadronów, które po utworzeniu zostały wysłane do francji w maju a jeden do Belgii. Ponadto Belgia dostała 10-15 pojazdów. Do Rosji wysłano ich 22 w grudniu, 17 z nich zostało tam wyposażonych w 37 mm karabin marynarki Hotchkiss zamiast MG. Wraz z ofensywa na froncie zachodnim pojazdy te brały udział w bitwach, łącząc na polu walki zalety opancerzonych czołgów i mobilnych pojazdów potrafiąc osiągnąc nawet 80 km/h. Jednak nie nadawał sie do trudnego terenu, w którym nie dawał sobie rady. Ale i tak lanchester'a uznano za szybki i niezawodny pojazd.
Liczba egzemplarzy: 36 sztuk
Wóz pancerny Lanchester 4x2 |
Wóz pancerny Lanchester 4x2 |
Rysunek techniczny lanchestera 4x2 |
Fajny blog :)
OdpowiedzUsuń